Služby

Dentálna hygiena

Dentálna hygiena je základným krokom ku krásnemu úsmevu, a preto by ste ju určite nemali zanedbávať. Mnoho ľudí navštívi zubára až v krajných situáciách, keď je naozaj zle. Zubným kazom a paradontitíde sa môžete vyhnúť pravidelnou návštevou zubára alebo dentálneho hygienika, ktorý sa postará o odstránenie zubného kameňa a zabráni tak vyššie spomínaným komplikáciám. Ak sa chcete vyhnúť týmto nepríjemnostiam, navštívte našu ambulanciu v Leviciach, kde sa postaráme o kvalitnú dentálnu hygienu a ukážeme vám ako sa správne starať o ústnu dutinu.

Dentálna hygiena je naozaj bezbolestný úkon.

Prečo je dentálna hygiena dôležitá?

Jej cieľom je zabezpečiť starostlivosť o ústnu dutinu, eliminovať riziko vzniku kazov, zápalu ďasien a zvýšiť kvalitu života. Nánosy povlaku a zubného kameňa majú priamy vplyv na zápal ďasien a parodontu. Dentálna hygienička nájde miesta, ktoré neviete správne vyčistiť a postará sa o odstránenie povlakov  a kameňa. Zároveň Vás dôkladne inštruuje ako zuby správne čistiť, aby ste to zvládli v pohodlí domova.

Čo všetko zahŕňa dentálna hygiena?

Tento úkon nie je len o odstránení zubného kameňa ako si mnohí myslia. Skladá sa z viacerých krokov, ktoré si rozoberieme.

• Ultrazvukové čistenie: Vykonáva sa pomocou prístroja, ktorý využíva ultrazvukové vlny na odstránenie nadmernej vrstvy zubného kameňa.

• Ručné čistenie: Manuálne dočistenie zubov prostredníctvom klasických kyriet.

• Pieskovanie: Bezbolestné odstraňovanie pigmentových škvŕn a povlaku z povrchu zubnej skloviny spôsobené kávou, zeleným čajom, červeným vínom, či cigaretami.

• Polishing: Leštenie zubov leštiacou pastou. Toto ošetrenie zaručuje, že povrch zubov ostáva dlhodobo hladký. Zabraňuje sa tým usadzovaniu nových pigmentov.

• Fluoridácia zubov: Znižuje citlivosť zubov po ošetrení a zlepšuje ochranné vlastnosti zubnej skloviny.

• Inštruktáž: Dôkladné vysvetlenie princípu a nácvik správnej starostlivosti o zubnú dutinu, či už čistenia zubov, medzizubných priestorov, ale taktiež aj jazyka.

Po zákroku sa pacientovi neodporúča konzumovať vyššie spomínané pigmentované potraviny alebo nápoje.

ČÍSTÉ ZUBY SA NEKAZIA

Základom správnej starostlivosti o chrup je pravidelné absolvovanie dentálnej hygieny.